Incluziune Socială

Suntem conștienți de impactul benefic pe care îl poate avea o societate în care tinerii sunt integrați și pot avea acces la mijloacele necesare pentru a se dezvolta. O preocupare permanentă a noastră este incluziunea socială prin educație și sprijinirea proiectelor cu impact social în comunitățile unde compania Dacia activează.

Sunt două traiectorii care definesc această axă strategică: învățământul dual și educația continuă. Astfel, din 2014, Dacia derulează parteneriate pentru învățământ dual cu licee cu profil tehnologic din Argeș: Liceul Tehnologic Construcții Mașini Mioveni și Liceul Tehnologic Astra Pitești. De asemenea, am ajutat să poată avea acces continuu la educație 200 de elevi din Argeș și Dâmbovița care provin din medii defavorizate. Aceștia pot învăța de acasă, de pe tablete donate de Fundația Groupe Renault România, atunci când orele nu se pot desfășura în școli.

Tot în cadrul proiectului nostru de incluziune socială, de Crăciun, am inițiat campania „Zile cu magie” reușind ca 460 de copii din Argeș, Dâmbovița, București și Brașov să primească de la Moș Crăciun tablete, rechizite, îmbrăcăminte, jucării și dulciuri.

Credem în viitorul prin educație și accesul la educație prin incluziune socială. 

Județul Argeș

+ 600 000 locuitori

3 municipii
4 orașe
95 de comune

Județul Dâmbovița

+ 500 000 locuitori

2 municipii
5 orașe
82 de comune

București

+2 000 000 locuitori

Initiațivele noastre

Învățământ dual

  • Din 2014, Dacia derulează parteneriate cu licee care au profil tehnologic din Argeș: Liceul Tehnologic Construcții Mașini Mioveni și Liceul Tehnologic Astra.
  • În anul școlar 2020 – 2021, peste 30 de elevi de la Liceul Tehnologic Construcții de Mașini Mioveni și Liceul Tehnologic Astra Pitești, pasionați de domeniul tehnic, desfășoară stagii de practică pe platforma industrială Dacia.
  • În martie 2021, la Mioveni, a fost semnat Memorandumul Școala duală ACAROM, un proiect pilot de educație și formare profesională care urmărește tendințele de pe piața muncii și își propune adaptarea permanentă la nevoile actuale și viitoare, în ceea ce privește competențele în domeniul auto. Proiectul este realizat în parteneriat cu autoritățile locale, unitățile de învățământ (Primăria Mioveni, Liceul Tehnologic Construcții de Mașini Mioveni, Inspectoratul Școlar Județean Argeș, Universitatea Pitești), Automobile Dacia și Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
  • Peste 400 de elevi vor dezvolta competențe practice de-a lungul unor stagii de practică industrială la uzinele Dacia din Mioveni, timp de 2 ani (2021 - 2022), în cadrul programului „Construiește-ți viitorul!”

„Într-o industrie atât de dinamică precum cea auto, meseriile viitorului despre care se vorbește atât de mult sunt deja aici. Așa că e nevoie să accelerăm pregătirea noilor generații. Învățământul dual prefațează cum va arăta societatea viitoare, într-o economie care necesită să fie aliniată unor meserii concrete și extrem de bine ancorate în nevoia de business. Rolul nostru este de a fi responsabili și de a interveni din timp în educația tinerilor care aleg un parcurs asociat învățământului dual profesional. Ne implicăm activ în comunitate și dezvoltăm parteneriate cu licee de profil. În liceu, elevul învață teorie, iar la Dacia vede produsul finit în linia de montaj și are șansa de a urmări procese de fabricație într-o uzină modernă și de calitate, având acces la cele mai noi tehnologii din industrie”, a declarat Simona Popovici, director Resurse Umane pentru toate activitățile Renault Group în România.

Donații către zonele vulnerabile

  • 200 de elevi din Argeș și Dâmbovița care provin din medii defavorizate învață de la distanță de pe tablete donate de Fundația Groupe Renault România, atunci când cursurile nu se pot desfășura în școli, din cauza pandemiei.

“Asistăm de prea multe ori la neajunsurile din procesul de educație, în toate etapele de învățare. Din păcate, sunt zone geografice dezechilibrate în ceea ce privește accesul la educație, iar rata abandonului școlar timpuriu este printre cele mai mari din Uniunea Europeană. Pandemia izbucnită anul trecut a impus trecerea la învățământul online, iar experiențele digitale au pătruns puternic în viețile noastre. E important ca școala să nu se oprească și, din acest motiv, continuăm să îi susținem pe cei care se confruntă cu lipsuri materiale în familiile în care se dezvoltă. Le asigurăm continuitate în activitățile curriculare, fără grija obstacolelor legate de conexiunea și desfășurarea orelor online, ținând cont de această alternanță a prezenței fizice cu cea online”, a declarat Gabriel Vieru, director al Uzinei Mecanica și Șasiuri Dacia.

Zile cu Magie

  • A doua ediție a proiectului a inclus un galantom de strângere de fonduri pentru achiziția cadourilor de Crăciun pentru copii care provin din familii cu dificultăți materiale, realizat de Organizația Salvați Copiii și susținut de Fundația Groupe Renault România.
  • Peste 73.000 RON au fost strânși din donațiile angajaților, contribuția companiei și a oamenilor implicați, care au dorit să susțină cauza
  • 460 de copii din Argeș, Dâmbovița, București și Brașov au primit tablete, rechizite, îmbrăcăminte, jucării și dulciuri în cadrul campaniei „Zile cu magie”

Dacia și viitoarele generații de roboticieni

  • BCR și Dacia susțin Nextlab.Tech, cea mai mare competiție de robotică din România adresată elevilor din clasele II – IX, care își propune să atragă peste 50.000 de elevi în 2021. Competiția a fost lansată cu ocazia Zilei Mediului, la sediul Renault Bucharest Connected, în cadrul unui eveniment care a avut ca teme principale ingineria, educația și robotica.
  • Tema concursului constă în realizarea unui robot cu funcție de stropitoare pentru udat plante.
  • Nextlab.Tech este un motor educațional bazat pe inteligență artificială pentru învățare adaptivă. Poate fi folosit pentru diverse activități educaționale precum: proiectarea unitaților de învățare, organizarea de hackathoane, concursuri de robotică, evaluări, automatizarea livrării lecțiilor, cursuri școlare și activități pregătitoare destinate elevilor cu vârstă până la 16 ani. Motorul Nextlab.tech oferă forța de calcul necesară derulării concursului național de robotică Nextlab.tech realizat de către Asociația „Clubul Informaticii Economice-CyberKnowledgeClub”. Mai multe informații, aici.
  • Alți 150 de copii de la școli din Argeș, Dâmbovița și București sunt sprijiniți de Fundația Groupe Renault România, în parteneriat cu Dacia pentru a se înscrie la NextLab.Tech. Ei învață să programeze roboți bazați pe Arduino și beneficiază de cursuri gratuite susținute de profesori universitari din domeniul informaticii, prin webinarii. În 2020, 147 de elevi de la școli din Argeș au participat la competiție, iar elevi de la Liceul Tehnologic Mioveni și de la Liceul Tehnologic Astra din Pitești s-au clasat în top 10.
  • 18 copii, cu vârste între 8 și 16 ani, au participat în perioada verii la Creative Lab, din cadrul Renault Technologie Roumanie, la sesiuni de educație, „Demo Days”, pentru a învăța cum să folosească tehnologia de imprimare 3D în robotică.
  • 169 de elevi care învață în clasele de învățământ dual au șansa de a deprinde cunoștințe de robotică și automatizare, folosind drept material didactic robotul colaborativ YuMi (You & Me). Robotul a fost donat de Dacia Liceului Tehnologic din Mioveni.

La RTR, concepem mașini. Inginerii noștri nu sunt roboți, dar se folosesc de avantajele roboticii în procesele care presupun concepția și testarea unei piese și, mai apoi, a vehiculului care prinde forma finală. Traiectoria noastră este uzina, locul, unde, da, apar și roboții. Concepem o Dacia pe care o adaptăm unei uzine care folosește roboți în procesele de fabricație. Fără această sinergie, între concepție si producție, nu am atinge calitatea recunoscută de clienții noștri din toată lumea. Tinerii pe care îi susținem în competiția de robotică Nextlab.Tech pot fi trendsetter-ii de mâine. Ei vor da tonul industriei. O industrie care merge în pas alergător, iar responsabilitatea noastră este de a-i susține să fie pregătiți, să facă față provocărilor de mâine. La Creative Lab, copiii vor învăța să imprime 3D, fiind asistați de tutorii noștri, Alexander Simionescu, director al centrului de inginerie, Renault Technologie Roumanie